ROZHOVOR SE ZAKLADATELEM FIRMY
- 22 Listopad, 2021
- Home
V České republice se lidé v posledních letech začínají zajímat například o kvalitní potraviny, ale jen málokdy věnují stejnou pozornost výrobkům každodenní spotřeby. Ať už jde o zubní pasty, prací prášky a nebo parfémy.
Když jsem se před několika lety pokoušel sehnat v Praze kvalitní parfém (poznámka: pod pojmem parfém je myšlena vůně s minimálně 15% obsahem parfémové složky), zjistil jsem, že je to téměř nemožné. V každé parfumerii se mi snažili prodat toaletní vody, parfémové vody, ale „skutečný parfém“ jsem nikde sehnat nedokázal. Je ostuda, že v Česku lidé neznají rozdíl mezi parfémem a parfémovanou vodou. O to smutnější, když rozdíl nezná ani kvalifikovaná prodavačka ve značkové prodejně.
Po dlouhých útrapách jsem se rozhodl využít internetu a porozhlédnout se po evropských internetových obchodech. Nebylo to snadné hledání, nicméně, podařilo se mi nakoupit několik kvalitních pánských parfémů. Reakce okolí na mé „nové já“ byly úžasné. Přátelé, známí, kolegové v zaměstnání a dokonce i prodavačky v obchodech mi od rána do večera říkali, že krásně voním. Přesně tak jsem si představoval význam slova „luxusní parfém“.
Protože jsem člověk, který rád sdílí radost, začal jsem parfémy objednávat pro okruh svých nejbližších přátel, kteří se neustále vyptávali, kde mohou něco podobného koupit. Ovšem cena 280 EUR byla pro většinu z nich nedosažitelná a navíc, nabídka vůní byla velmi omezená (zejména pro pány). V tu chvíli jsem si uvědomil, že na evropském trhu chybí vysoce kvalitní „pravé parfémy“ za dostupnou cenu. Tou dobou jsem byl velmi dobře zabezpečený díky svým podnikatelským aktivitám, a proto jsem se rozhodl rozšířit pole své působnosti o výrobu luxusních, cenově dostupných parfémů.
Na první pohled by se mohlo zdát, že tvorba parfémů není žádná věda, ale opak je pravdou. Pokud chcete dosáhnout vrcholného stupně profesionální výroby parfémů za dostupnou cenu, musíte investovat miliony korun do konzultací s nevětšími špičkami v oboru, nakupovat nejmodernější technologie, studovat, analyzovat, testovat a minimálně dva roky nespat.
Dnes jsem velmi hrdý na to, že jsem nejen dokázal svým přátelům a známým nabídnout „pravé parfémy“ za dostupnou cenu, ale také na to, že jsem si splnil svůj velký sen.